فائزون|روزشمار بیست و چهارم آذر

کدخبر : 6812 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۷/۱۹|۱۰:۴۲

فائزون روزشمار بیست و چهارم آذرماه مربوط به آرشیو دفاع مقدس در سال های ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۷ را منتشر می کند.


تاریخ شمسی

24 آذر 1366

تاریخ قمری

23 ربیع‌الثانی 1408

تاریخ میلادی

15 دسامبر 1987
 
خلاصه روز: 
 
- جلسه فرمانده کل‌سپاه با قرارگاه‌های نیروی زمینی، کربلا، نوح و واحد تدارکات برای بررسی مسائل مربوط به عملیات آینده. در جلسه قرارگاه کربلا دربارة میزان موفقیت‌آمیز بودن حمله آتی و چگونگی اجرای آن بحث شد. درجلسه قرارگاه نوح شناسایی‌ها، تدابیر اتخاذ شده برای حمله به اسکله‌ها، جزر و مد، اوضاع ‌دشمن و امکانات مورد نیاز بررسی گردید. جلال طالبانی با حضور در قرارگاه جنوب دربارة مسائل شمال‌غرب با فرمانده سپاه تبادل نظر کرد.
- گزارش فرمانده لشکر امیرالمؤمنین(ع) از اوضاع لشکر، زمان‌بندی عملیات، اوضاع‌جوّی، وضع جاده‌ها و سنگر‌ها در شمال غرب.

تاریخ شمسی

24 آذر 1364

تاریخ قمری

2 ربیع‌الثانی 1406

تاریخ میلادی

15 دسامبر 1985
 
خلاصه روز: 

- نیروی دریایی ارتش مأمور شد که تحت فرماندهی قرارگاه خاتم سپاه سکوی البکر را تصرف کند، دهانه خور عبدالله را ببندد و از عملیات نیروهای پیاده پشتیبانی کند.

- فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) به وزیر کشور ابلاغ کرد که ساکنان بومی منطقه شرق اروند تخلیه شوند. به آقای روحانی نیز ابلاغ کرد که سایت سوم هاگ راه‏ اندازی شود.

- قرارگاه کربلای2 دستورالعمل کاهش تردد و نحوه نقل و انتقال تجهیزات در منطقه شرق اروند را به یگان‏ های زیر امر ابلاغ کرد.


تاریخ شمسی

24 آذر 1361

تاریخ قمری

29 صفر 1403

تاریخ میلادی

15 دسامبر 1982
 
خلاصه روز: 

- در حملات توپخانه‌ای عراق به آبادان 3 واحد مسکونی آسیب دید و در چند نقطه شهر آتش‌سوزی رخ داد؛ با اقدامات یگان پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی هواپیمای مهاجم دشمن در منطقه جنوب متواری شد؛ ورود 68 دستگاه خودرو حامل مهمات از کشورهای اردن و کویت به عراق.

- خبرگزاری یونایتدپرس بدون اشاره به میزان شرکت مردم در انتخابات، از قول گروه‌های مخالف نظام سعی در القای این ادعا داشت که عامل پایداری نظام جمهوری اسلامی حمایت کشورهای غربی است نه وجهه مردمی آن.

- سفر یک هیئت دیپلماتیک ایرانی به سرپرستی محمدحسین لواسانی مدیرکل امور آسیایی و افریقایی وزارت خارجه ایران به تانزانیا به‌منظور گشایش سفارتخانه ایران در این کشور.


ارسال نظر






captcha
ارسال